کارپوشه مودیان مالیاتی

در این مقاله با کارپوشه مودیان مالیاتی آشنا می شویم.

کارپوشه یک درگاه و پل ارتباطی میان مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور است که از فروردین ماه سال 1402 برای تمامی اشخاص حقوقی الزامی شده است. برای فعال سازی و ورود به کارپوشه مودیان، شما باید ۵ مرحله را طی کنید:

۱. عضویت در سامانه مودیان به آدرس https://tp.tax.gox.ir با استفاده از کد ملی و شماره موبایل خود.
۲. دریافت نام کاربری و رمز عبور کارپوشه از طریق پیامک.
۳. ورود به کارپوشه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی.
۴. تکمیل اطلاعات شخصی و مالیاتی خود در کارپوشه.
۵. دریافت گواهی امضای الکترونیکی و شناسه یکتای حافظه مالیاتی.

برای ویرایش اطلاعات خود در کارپوشه، شما باید ابتدا وارد سامانه مودیان شوید. سپس بر روی گزینه «مشخصات فردی» کلیک کنید. در این قسمت، شما می‌توانید برخی از اطلاعات خود را مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد، جنسیت، شماره تلفن همراه، ایمیل، آدرس، شماره شناسنامه، محل صدور شناسنامه، محل تولد، ملیت، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، شغل، میزان تحصیلات، وضعیت نظام وظیفه، وضعیت مالیاتی، وضعیت بیمه، وضعیت کارپوشه، وضعیت حافظه مالیاتی، وضعیت امضای الکترونیکی، وضعیت پایانه فروشگاهی، وضعیت مودیان، وضعیت معتمد، وضعیت مشاور، وضعیت حسابدار، وضعیت حساب بانکی، وضعیت فاکتورهای فروش، وضعیت اظهارنامه‌های مالیاتی، وضعیت عوارض ارزش افزوده، وضعیت پرونده‌ها و درخواست‌های مالی و مالیاتی، و غیره را ویرایش کنید. برای ذخیره تغییرات، بر روی گزینه «ثبت اطلاعات» کلیک کنید.
برای تغییر رمز عبور خود، بستگی دارد که از چه سرویس یا برنامه‌ای استفاده می‌کنید. برخی از سرویس‌ها و برنامه‌ها ممکن است راهنمایی‌های مختلفی برای تغییر رمز عبور داشته باشند
به طور کلی، کلیه فعالان اقتصادی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید به سامانه مودیان پیوسته و کارپوشه خود را فعال کنند. این شامل شرکت‌های تجاری و غیرتجاری، موسسات غیرانتفاعی، صاحبان مشاغل صنفی و غیرصنفی، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرائی، و فعالان اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی می‌شود.
اگر مشخصات کارپوشه خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از روش‌های زیر برای بازیابی آن‌ها استفاده کنید:

- اگر شماره موبایلی که با آن در سامانه مودیان عضو شده‌اید را به خاطر دارید، بر روی گزینه «فراموشی نام کاربری و رمز عبور» کلیک کنید. سپس شماره موبایل خود را وارد کنید و کد تأیید را دریافت کنید. با وارد کردن کد تأیید، می‌توانید نام کاربری و رمز عبور جدیدی برای کارپوشه خود انتخاب کنید.
- اگر شماره موبایل خود را هم فراموش کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به اداره مالیاتی محل ثبت نام خود، درخواست بازیابی مشخصات کارپوشه خود را ارائه دهید. برای این کار، باید مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید و فرم مربوطه را تکمیل کنید. پس از بررسی مدارک، مشخصات کارپوشه شما به شما اعلام خواهد شد.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تمام حقوق برای شرکت پارس تدبیر محفوظ می باشد |